Het 3H model is een ideale strategie om toe te passen op jouw social media strategie. Waarom? Het is een simpele en duidelijke strategie, die ervoor zorgt dat je jouw doelgroep binnen no-time bereikt! Waarom jij het 3H-model ook wil gaan gebruiken in je social media strategie? Dat lees je hier.
Wat is het 3H-model?
Een 3H-model. Dat klinkt misschien heel bijzonder en lastig, maar valt in de praktijk allemaal mee. Volgens de gedachte van het 3H-model bestaat de content op jouw social media kanalen uit drie verschillende lagen: Hero, Hub en Hygiene. Deze drie woorden staan voor drie verschillende soorten content, die je allemaal op een verschillende manier toepast op je social media. Dat leg ik je graag verder uit:
Hygiene-content, de basis
Deze soort content komt het vaakste voor op jouw tijdlijn. Dit zijn berichten die vertellen wat je als bedrijf doet. Ze laten zien welke producten of diensten je aanbiedt en beantwoorden vragen van (potentiële) klanten. Deze berichten komen regelmatig langs, het hele jaar door. Deze contentsoort vormt dus met recht de basis van je strategie!
Hub-content, de verbindende factor
Hoewel hygiene-content een mooie basis vormt, ben je er nog niet helemaal. Je wilt je doelgroep namelijk verbinden met je merk. Daarom komt hub-content om de hoek kijken. Deze berichten vertellen meer over wie je bent: de ‘persoonlijke touch’ van jouw bedrijf. Hub-berichten zijn daarnaast ook vooral inspirerende berichten. Wat je je hierbij moet voorstellen? Berichten over het team, mijlpalen van het bedrijf, wekelijkse vlogs, een maandelijkse nieuwsbrief… Zorg er vooral voor dat je je onderscheidt ten opzichte van je concurrenten!
Hero-content: pak het groots aan!
Hero-content, de kers op de taart! Dit zijn geen berichten die je even gauw inplant, dit gaat om grotere campagnes waar je flink wat mensen mee wilt bereiken. Denk aan een bedrijfsvideo, waar je weken voorbereiding voor nodig hebt. Deze hero-content komt dus ook maximaal 2 tot 3 keer terug in jouw contentplanning.
Plan alle soorten content op de juiste manier in
Dan nog het belangrijkste onderdeel van een geslaagde contentstrategie: het juist inplannen van content. Zo plan je hygiene-content gemakkelijk wekelijks, of meerdere keren per week in, terwijl hub-content één of een aantal keer per maand langskomt. Hoe vaak je beide contentsoorten echt inplant, is ook afhankelijk de totale hoeveelheid posts die jij per week aanhoudt.
Heb je hulp nodig met het inplannen van de content? Neem contact op! Dan kijk we samen naar een goede contentstrategie.
No responses yet